A családi pótlék iskolába járáshoz kötésének hatása az iskolába járásra és az iskolai teljesítményre
Az elemzés azt vizsgálja, hogy milyen hatással járt a családi pótlék iskolába járáshoz kötése a gyerekek iskolai részvételére és teljesítményére. Az iskolai teljesítményt a kognitív készségek, befejezett osztályok, végzettség oldaláról vizsgáljuk adminisztratív adatok alapján. A kutatás a bevezetés előtti és utáni időszakban iskolába járó gyerekek eredményeinek összevetésén alapul.
Tinédzserterhességek és a korai iskolaelhagyás összefüggéseinek vizsgálata
A kisgyermekes anyák jelentős része a szülés miatt nem csak átmenetileg marad ki az iskolából, de később sem folytatja tanulmányait, így a tinédzserterhességek gyakran vezetnek a lányok korai iskolaelhagyásához. Arról azonban keveset tudunk, hogy a korai gyermekvállalás hogyan befolyásolja az apák iskolai pályafutását, ez mennyiben növeli az ő iskolai lemorzsolódásuk kockázatát. Amíg erre a kérdésre nem tudunk válaszolni, addig a tinédzserterhességek csökkentése érdekében végzett beavatkozások csak korlátozottan lehetnek hatásosak a korai iskolaelhagyás csökkentésére. A feltáró kutatás ezért erre a kérdésre keresi a választ, emellett kitér a gyerekesély program azon elemeinek értékelésére, amelyek a tinédzserterhességek megelőzését illetve a fiatalkorú szülők tanulmányai folytatásának segítését célozzák. Módszertanát tekintve követéses vizsgálatot tervezünk kb. 100 tinédzserkorú terhes lány és partnere részvételével.